lördag 20 december 2014

Säg hej till Siri!

Äntligen är Siri klar! Jag har hört många som sagt att den är så rolig att sticka men jag tyckte faktiskt inte det... Kanske var det för att mönstret innehöll en del moment som var nya för mig, men jag tyckte att mönstervarven tog en evighet. Dessutom lyckades jag göra ärmarna flera centimeter för korta vilket gjorde att jag fick repa upp och göra om. Som om inte det vore nog fick jag också göra om halsringningen eftersom den blev på tok för vid och sladdrig. När jag äntligen var klar var det så skönt!


När det var dags att köpa knappar till koftan råkade jag befinna mig på julgarnförsäljningen i Göteborg, där bland andra Maja (Majas Manufaktur) stod. Hon hade en hel burk med röda knappar, men inte två som var likadana. Jag bestämde mig därför för att köpa ett gäng udda knappar (de hade ju ändå precis samma röda nyans!) och det blev ju riktigt fint.


Målet var att den skulle bli klar till jul (ni ser ju, det här är ju en julkofta!) och det klarade jag ju med råge. Som vanligt tänker jag att det nog inte blir nån kofta på ett tag, men man vet ju aldrig...

1 kommentar:

  1. Jättefin är den iaf! :) Du kanske ska sticka något enkelt med bara massa räta maskor och pusta ut lite emellan :P

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...