lördag 28 mars 2015

Nu finns husvantarna på Ravelry!

Trumvirvel... Mönstret till mina husvantar finns nu tillgängligt på Ravelry! Jag fick tag i två teststickare, varav den ena heter Elizabeth och bor i Oslo. Hennes vantar blev till och med finare än min (jag gjorde bara en eftersom den skulle användas som exempel till en så kallad Öppen verkstad på Falkenbergs museum) och därför är det nu hennes foton som syns mest på mönstersidan.


Tanken var från början att jag skulle sälja mönstret på Ravelry, men jag lyckades inte få till det med länkar för nedladdning så det hela slutade med att jag släppte mönstret gratis istället. Jag har ännu ett mönster på lager så nästa gång hoppas jag att jag lyckas.

Nu är jag extremt sugen på att göra ett par husvantar till mig själv också. Kanske skulle det funka att sticka i Magasin Duetts Supersoft. Det tål att testas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...